اگر دنبال کننده‌ی ترندها هستید، هر چیز جدیدی را امتحان می‌کنید و لباس‌های شیک و خاص می‌پوشید اما هنوز با آنها ارتباط برقرار نکرده‌اید، این یعنی هنوز استایل شخصی خودتان را پیدا نکرده‌اید. اگر علاقه‌مند هستید استایل شخصیتان را پیدا کنید، این ۷ گام که ما در تگ‌موند برایتان نوشتیم به شما کمک می‌کند.

شاید فکر کنید مطابق استایل شخصی لباس پوشیدن یعنی داشتن یک سبک دائمی که بر خلاف مد و ترند تغییر نمیکند،  اما باید بدانید که استایل هم بنا بر سن، شرایط و مکان تغییر کرده و تکامل پیدا می‌کند. در واقع هر کس بنا بر استایل شخصی خود، به روشی ترندها را وارد کمد لباس خود می‌کند. شناخت استایل شخصی به شما کمک می‌کند کمد لباسی بسازید که آن را دوست دارید. بنا بر استایل خودتان می‌توانید هر آیتمی را که در کمد دارید به گونه‌ای استفاده کنید که به شما اعتماد به نفس و احساس راحتی بدهد. خرید را برای شما ساده‌تر کرده و حتی می‌تواند بازتابی از شخصیت شما باشد.

پس اگر آماده باشید زمان آن رسیده که طبق مراحل زیر استایل خودتان را پیدا کنید.

۱) اول با دقت به کمد لباس‌هایتان نگاه کنید! ۱۰ مورد از آیتم‌های مورد علاقه‌تان را انتخاب کنید که ترکیبی از انواع لباس‌ها باشد. آن‌ها را روی تخت بگذارید و ببینید بیشتر آن‌ها به چه تم رنگی نزدیک است. روشن یا تیره؟ در اکثرشان از چه طرحی استفاده شده؟ راه راه، گلگلی یا ساده؟ دامن و مانتوها بلند هستند یا کوتاه؟

۲) حالا باید فکر کنید که چرا این موارد را دوست دارید. برای پاسخ به این سوال باید بدانید ما معمولا لباس‌هایی را دوست داریم و انتخاب می‌کنیم که به ما بیشترین احساس راحتی و اعتماد به نفس را بدهند. ببینید چه چیزی باعث می‌شود آن‌ها را دوست داشته باشید. رنگ، طرح، اندازه، نشان دادن یا پنهان کردن قسمتهای مختلف بدن یا …

با دانستن این‌‌ها می‌توانید لباس‌های مشابه را پیدا کرده و کمدتان را با لباس‌هایی پر کنید که به همه‌ی آن‌ها حس خوبی دارید.

۳) به یاد بیاورید که موقع دیدن استایل بلاگرها و سلبریتی‌ها، در مجلات مد یا در اینستاگرام، کدام سبک را بیشتر دوست دارید. مجموعه‌ای از آن‌ها را نگه دارید و به تم، طرح و شکل آن‌ها دقت کنید. حتی ممکن است متوجه شباهت این آیتم‌ها با لباس‌های مورد علاقه‌ی کمدتان شوید. می‌توانید برای خریدهای بعدی به این مجموعه به عنوان راهنما نگاه کنید.

۴) شما با استایلتان تنها نیستید! مطابق با چیزهایی که تا به حال از استایلتان فهمیدید، می‌توانید متوجه شوید که بیشتر متمایل به کدام سبک است. بوهمین، کلاسیک، مینیمال، مونوکروم، رنگانگ یا حتی یک استایل جدید.
اگر استایل شما ترکیبی از چند سبک باشد، از آن استقبال کنید چون باعث میشود استایل منحصر به فردی داشته باشید. می‌توانید یک استایل داشته باشید اما در آیتم‌های کوچک از استایل‌های دیگری که فکر می‌کنید با یکدیگر هم‌خوانی دارند، استفاده کنید.

 

۵) بدن شما در انتخاب استایل به شما کمک میکند! سعی کنید لباس و استایلی را انتخاب کنید که نقاط قوت بدنتان را تقویت کرده و نقاط ضعف را بپوشاند.

۶) سبک محل زندگیتان را بررسی کنید تا به شما برای انتخاب استایلتان جهت بدهد. استایل شخصی خودتان را داشته باشید اما آن‌ را با محیط زندگیتان تطبیق دهید.

۷) به فروشگاه همیشگی‌تان نگاه کنید. آیا با استایلی که انتخاب کرده‌اید سازگاری دارد؟ اگر نه خرید از آنجا را متوقف کرده و فروشگاه و برندی را پیدا کنید که مطمئنید می‌توانید آیتم‌های استایل خودتان را از آنجا بخرید. برای مثال در برند H&M می‌توانید لباس‌های زنانه‌ی کژوال پیدا کنید.

شناخت استایل تنها برای ظاهر زیبا نیست بلکه شخصیت شما را با کمد لباستان تطبیق می‌دهد. در واقع استایل انعکاس درون شماست.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: