خانه تکانی شب عید بر خلاف نامش نباید شب عید انجام بشه و از گذشته کد بانو ها همیشه یک ماه قبل از عید به استقبال عید میرفتند و خانه هرچقدر هم تمیز بود از سقف تا زمین را برق مینداختند. ولی حالا که کمتر کسی زمان همچین خانه تکانی رو داره و افراد زمان زیادی رو در خانه نیستند نمیشه به اون سبک خانه تکونی کرد.با رعایت چند نکته‌ای که ما در تگموند برایتان آمده کردیم میتوانید فقط در ۲ روز خانه تکانی کنید.

اولین نکته برنامه ریزی درسته. دور روز رو برای این کار اختصاص بدید و برنامه دیگه ای نریزید. شب قبل خوب بخوابید و صبح زود پاشید ؛ از ساعت ۷ تا ۱۲ خیلی خوب باید استفاده کنید چون بعد از ساعت ۱۲، ساعت تند تر میره و از برنامه هاتون عقب میمونید.

فراموش نکنید عید فقط برای شما نیست و دوستان و آشنایان فقط به دیدن شما نمیان بلکه به دیدن همه اعضای خانواده میان پس دردسر های قبل از عید و خونه تکونی رو تنهایی به دوش نکشید. کارهارو با همسر و فرزندانتون تقسیم کنید و از این اوقات لذت ببرید.

این دو روز به خودتون عذاب ندید، این وقت رو دارید با کسانی که دوسشون دارین وقت بگذرونین و به هر طریق ازش لذت ببرید؛ تو طول روز آهنگ گوش بدید. وقت برای غذا درست کردن نگذارید و یه غذای خوب از بیرون بگیرید و دور هم بخورید.

نگذارید نکات کوچیک و لکه هایی که پاک نمیشه بهمتون بریزه. بخاطر داشته باشید که اگر شما کار ها رو بهتر از بقیه انجام میدید دلیل بر این نمیشه که نگذارید کسی کاری کنه. شاید شما پنجره هارو بهتر تمیز کنید ولی حساسیت به خرج ندید و این کار رو به یکی دیگه از اعضای خانواده بسپرین .

همیشه بهتره از آشپزخونه شروع کنید چون انرژی بیشتری میبره و نیاز به وقت بیشتری داره.

روز اول رو به آشپزخونه و پذیرایی اختصاص بدین و روز دوم اتاق خواب ها، دستشویی و حمام و بالکن

همیشه از دیوار ها و قفسه ها شروع کنید و کف رو آخرین کار بزارین. اگر دیوارهاتون رو تازه رنگ کردین یا خیلی کثیف نیست لازم نیست همه دیوار هارو دوباره دستمال بکشید میتونین فقط اطراف کلید و پریزها و دستگیره هارو لکه گیری کنید ولی معمولا پنجره ها همیشه نیاز به تمیز کردن دارن.

دیوار های بین کابینت رو بهتره با یه محلول ضد چربی پاک کنید. گاز و سینک باید حداقل هفته ای یک بار تمیز شوند اینکار فقط مخصوص خانه تکانی عید نیست.

موقع مرتب کردن کابینت ها و بخچال کنارتون یه سبد بزارین تا وسایلی که نمیخوایین رو همون موقع جمع کنین تا بعدا دست پاتون رو نگیره.

تمامی لوازم شستشو که نیاز دارین و تو یه سبد یا سطل بزارین تا مدام دنبال دستمال و شیشه پاک کن نگردید.

به جای مواد شستشو قوی شیمیایی سرکه رو با آب مخلوط کنین (همون کار رو انجام میده)

فرش هارو یک سال در میون برای شستشو بیرون بدهید و هر ۶ ماه شامپو فرش بکشید.

پرده ها و پتو های بزرگ رو توی ماشین لباسشویی نندازید چون به مرور ماشین لباسشویی رو خراب میکنند میتونین اونارو خیس کنین و با شامپو های مخصوص برای نیم ساعت بگذارید بمونه به بچه ها این وظیفه رو بسپرین که اونارو خوب لگد کنن! اینطوری هم به شما کمک کردن هم بهشون خوش میگذره آبکشی پتو ها و پرده ها بیشتر از نیم ساعت وقتتتون رو نمیگیره.
پرده هارو نم دار آویزون کنید تا چروک نشن و نیازی به اتو کشیدن نداشته باشن.

جابه جا کردن یک میز یا اضافه کردن یک گلدان میتونه حس خوبی به فضای خونتون بده.

مرتب کردن کمد هر کس رو به خودش بسپرین شما نباید وارد حریم شخصی افراد شید حتی حریم همسرتون!

 

دسته بندی شده در:

برچسب ها: