اکثر افراد روزانه از انواع عطر ها و ادکلن ها استفاده می کنند. در واقع عطری که شما انتخاب می کنید، نشان دهنده شخصیت و البته سلیقه شماست. افراد هنگامی که بوی عطر شما به مشامشان می رسد، ناخودآگاه به یاد شما خواهند افتاد. استفاده از عطر و ادکلن نکات خاصی دارند که ما در تگموند به شما آموزش خواهیم داد.

بهترین قسمت برای استعمال عطرها آن قسمت هایی از بدن هستند که نبض دارند. این قسمت ها گرم ترین نقاط بدن هستند و بوی عطر را به خوبی به اطراف پخش می کنند. گردن و سینه و شانه و مچ دست بهترین قسمت ها هستند. البته لازم نیست روی تمام قسمت ها عطر بزنید، یک یا دو نقطه کفایت می کند. عطر را روی لباس خود نزنید، زیرا اولا بوی عطر به خوبی پخش نخواهد شد و دوم اینکه عطر روی لباس شما لکه ایجاد می کند که گاه این لکه ها هرگز پاک نخواهند شد.

چند نکته کاربردی وجود دارد که خوب است هنگام استفاده از عطر به آنها توجه شود:

  1. در عطر زدن زیاده روی نکنید. ۳ یا ۴ اسپری کافی است. استفاده زیادتر بوی نامطبوعی ایجاد می کند.
  2. بهترین زمان برای عطر زدن بعد از استحمام است، زیرا در آن زمان پوست بدن تمیز است و بوی اصلی عطر به خوبی به مشام می رسد.
  3. هنگام اسپری کردن شیشه را با فاصله از خود بگیرید تا عطر نقطه بزرگتری را پوشش دهد.
  4. پس از عطر زدن پوستتان را بهم نمالید.

چه عطری مناسب تر است؟

بهتر است در ابتدا این نکته را یادآور شویم که رایحه های خنک برای تابستان و فصول گرم مناسب تر هستند و برعکس رایحه های گرم مناسب فصول سرد سال اند.

هنگام خرید عطر خیلی به فروشنده اجازه صحبت و بازارگرمی ندهید. آن ها با صحبت ها و تمجیدهای خود شما را از انتخاب اصلی تان دور می کنند. عطر را با کمی فاصله روی کاغذ سمپل بپاشید. چند ثانیه صبر کنید تا الکل اضافه عطر تبخیر شود، سپس آن را استشمام کنید و بدین ترتیب عطر دلخواه خود را انتخاب کنید.

اگر می خواهید در مورد ماندگاری عطر اطمینان یابید، آن را به مچ دست تان بزنید و بگذارید تا یک روز کامل روی دست تان بماند. از آنجا که پوست هر فردی با دیگری فرق دارد، از ترکیب عطر با روغن های طبیعی پوست نیز عکس العمل های متفاوتی نشان می دهد. به همین دلیل، با زدن عطر روی مچ دست تان، نه تنها ماندگاری عطر را بلکه رایحه آن را روی پوست بدن تان بهتر تشخیص می دهید.

محل نگه داری از عطر بسیار مهم است. اگر عطر در معرض تغییرات دمایی یا آفتاب قرار داشته باشد، عطر تجزیه شده و رایحه خود را از دست می دهد. پس بهترین مکان، جایی سرد و خشک و تاریک است. کشو و کمد جایی مناسب هستند. ترجیحا آن را روی دراور خود نگذارید.

با رعایت نکاتی که به شما آموختیم، همیشه رایحه ای به یاد ماندنی از خود به یادگار بگذارید.

دسته بندی شده در: