هر روز افراد زیادی به آرایشگاه‌ها مراجعه می کنند و از خدمات آن‌ها بهره می برند. شاید خود شما نیز سالانه چندین بار به آرایشگاه می روید و خدمات متفاوتی نظیر: اصلاح، کوتاهی مو، رنگ کردن مو، مانیکور و … را دریافت می‌کنید. اما آیا تا به حال به این نکته توجه کرده‌اید که آرایشگاه‌ها چقدر می‌توانند آلوده باشند؟ بیماری‌های بسیاری از طریق مراجعه به آرایشگاه ممکن است به شما منتقل شود. اما نگران نباشید ما در تگ‌موند نکاتی را برای شما فهرست کرده‌ایم که تا حد زیادی از انتقال آلودگی‌ها به بدن شما جلوگیری کند پس با ما همراه باشید.

قطعا آرایشگاه‌ها از جمله مکان‌هایی هستند که در طول روز مراجعه کننده بسیاری دارند و با توجه به خدماتی که ارائه می دهند، مکان‌های مناسبی برای رشد انواع میکروب و عفونت هستند. پس قبل از مراجعه به آن‌ها لازم است تا یک سری نکات را مد نظر قرار داده و رعایت نماییم:

حوله شخصی خود را همراه داشته باشید

هنگام مراجعه به آرایشگاه به منظور رنگ کردن مو و یا خدماتی که نیاز به شستشو دارند حتما حوله مخصوص خود را همراه داشته باشید. برخی آرایشگاه‌ها نیز از حوله‌های یک بار مصرف استفاده می‌کنند، باید بگوییم آن ها نیز مناسب هستند اما هرگز از حوله های خود آرایشگاه استفاده نکنید حتی اگر آن‌ها مرتب شسته شوند. زیرا بسیاری از میکروب‌ها و عفونت‌های واگیر با شستشو از بین نمی روند.

بهداشت محیط آرایشگاه زنانه

با موی کثیف به آرایشگاه نروید

منظور ما این نیست که حتما قبل از رفتن به آرایشگاه به حمام بروید، اما اگر موهای شما با انواع ژل و اسپری پوشانده شده باشد قطعا نتیجه دلخواه را نخواهید گرفت. همچنین نتیجه کوتاهی روی موی تمیز بسیار بهتر است.

تمیز کردن با الکل کافی نیست

باید لوازمی که توسط آرایگران استفاده می شوند به درستی ضدعفونی و استریل شوند. این لوازم شامل شانه، قیچی و … هستند. گاهی مشاهده می‌شود که آرایشگر با یک تکه پنبه آغشته به الکل سعی دارد که ابزار خود را تمیز کند. این کار به هیچ عنوان کافی نیست. بسیاری مواقع همان ظرف حاوی الکل و پنبه برای مدت‌های طولانی استریل نمی شود و خود ناقل بیماری است. برای این کار باید از دستگاه های مخصوص استرلیزه استفاده کرد.

بهداشت سالن های زیبایی

شلوغ بودن نشانه آلودگی نیست

ما به شما نمی گوییم که هر آرایشگاهی که شلوغ‌تر است پس حتما آلوده‌تر خواهد بود، خیر. ملاک رعایت بهداشت و نظافت بر پایه اصول صحیح است. باید توجه کنید که آرایشگاه شما اصول را به دقت رعایت کند.

لوازم آرایشی مشترک استفاده نکنید

از لوازم آرایشی خودتان در آرایشگاه استفاده کنید. مخصوصا لوازمی مثل ریمل، رژ، پودر و … . چراکه این مواد به سرعت میکروب ها را به خود جذب می‌کنند و محل مناسبی برای رشد آن‌ها هستند. در صورتی که برای میکاپ به آرایشگاه رفته‌اید حتما لوازم خود را به همراه داشته باشید و به آرایشگر نیز تأکید کنید که از لوازم خودتان استفاده کند. حتی می توانید از قبل با آرایشگرتان در مورد اینکه چه لوازمی نیاز دارد سؤال کنید و همان‌ها را خریداری کنید.

برای اپیلاسیون از لوازم یک بار مصرف استفاده کنید

هنگام اپیلاسیون دقت کنید فرد از وسایل یک بار مصرف استفاده کند و موم داخل ظرف را که قبلا برای فرد دیگر استفاده شده دوباره برای شما گرم نکند. بلکه آن را دور بریزد، ظرف را عوض کرده و موم تازه استفاده کند. حتی می توانید ظرف اپیلاسیون مخصوص خود را با خود به آرایشگاه ببرید.

قوانین سالن زیبایی

مدل مد نظر خود را از قبل مشخص کنید

برای گرفتن نتیجه بهتر و صرفه جویی در وقت بهتر است مدل مو، رنگ مو و یا طرح ناخن خود را از قبل مشخص کرده باشید تا وقت زیادی را صرف گشتن و پیدا کردن در آرایشگاه نکنید. نهایتا اگر مردد هستید و نیاز به مشاوره یک فرد حرفه‌ای دارید بهتر است دامنه انتخاب را محدود کنید و از بین چند موردی که دوست دارید نظر آرایشگر را بپرسید. نباید کل پروسه تصمیم‌گیری را در آرایشگاه انجام دهید.

سخن پایانی

نکات بالا از مواردی است که هر خانمی باید بداند تا بتواند سلامتی خود را در محیطی عمومی مانند آرایشگاه حفظ کند و به حفظ سلامت جمع نیز کمک کند. شما چه نکاتی را به نکات بالا اضافه می‌کنید؟ در قسمت نظرات با ما و سایر خوانندگان نکات موردنظر خود را بیان کنید.

دسته بندی شده در: