کمتر کسی است که با برند گوچی آشنایی نداشته باشد و از محصولات این برند استفاده نکرده باشد. شاید جالب باشد بدانید که مؤثرترین فرد در موفقیت این برند، مردی تگزاسی است به نام تام فورد. به جرأت می توان گفت بدون وجود تام فورد گوچی هیچگاه چنین جایگاهی را در میان دنیای مد و فشن به دست نمی آورد. در ادامه به زندگی این مرد خارق العاده خواهیم پرداخت.

تام فورد یا همان توماس، طراح معروف لباس و فیلمساز، در ۱۸ اوت ۱۹۶۱ در شهر آستین واقع در تگزاس چشم به جهان گشود. پدر و مادر وی در کار املاک و مستغلات مشغول بودند. پس به ناچار تام کودکی خود را با پدربزرگ و مادربزرگ خود در شهر برانوود سپری کرد. او از همان سنین کودکی بسیار علاقه مند به هنر و نقاشی بود و استعداد خوبی نیز در این زمینه داشت.

پس از اینکه خانواده تام فورد به نیومکزیکو نقل مکان کردند، وی در آنجا در دبیرستان سانتافه مشغول به تحصیل شد و پس از فارق التحصیلی از آن، در رشته تاریخ هنر در دانشگاه نیویورک ثبت نام کرد. ولی او فقط یک سال به تحصیل در دانشگاه مشغول بود، بعد از آن به لس آنجلس رفت. در آنجا وارد کار تبلیغات تلویزیونی شد تا بتواند هزینه زندگی خود را تأمین کند.

اما چند سال بعد دوباره به نیویورک بازگشت و دوباره تصمیم گرفت به دانشگاه باز گردد. وی این بار در رشته معماری دانشگاه پارسونز ثبت نام کرد. او به یک باره در سال آخر تحصیلش تغییر رشته داد و تصمیم گرفت که رشته مد و فشن را انتخاب کند. او فکر می کرد که رشته معماری یک رشته خشک و خشن است و با روحیات او سازگاری ندارد.

او در شرکت پری الیس ۲ سال دستیار طراح هاردویک بود. وی طراحی شلوار جین انجام می داد. او بالاخره درسال ۱۹۹۰ به میلان رفت تا در آنجا طراح لباس زنانه برای شرکت گوچی شود. وی توانست در آن شرکت بسیار موفق عمل کند و پله های ترقی را یکی پس از دیگری بپیماید. تا اینکه دو سال بعد مدیر طراحی و سپس دو سال بعد مدیر خلاقیت شرکت گوچی شد.

تام فورد حدود ۱۰ سال برای گوچی کار کرد و در این مدت این شرکت به شدت پیشرفت کرد و سود هنگفتی بدست آورد.  وی پس از مدتی تصمیم گرفت برند خود را به نام Tom Ford راه اندازی کرده و آن را سروسامان دهد. همین حرکت او را به سوی موفقیت چشم گیری سوق داد.

اما در سال ۲۰۰۹ تصمیم گرفت وارد عرصه فیلم سازی شود. وی یک شرکت فیلمسازی تأسیس کرد و اولین فیلم وی با نام «یک مرد تنها» ساخته شد. که در آن افرادی نظیر کالین فرث ایفای نقش کردند.

او موفق به کسب پنج جایزه شورای طراحان مد آمریکا و چهار جایزه مد وگ (VH1/Vogue) شده است.

 

دسته بندی شده در:

برچسب ها: