قراره در مورد اینا صحبت کنیم:

چرم متریالی است که همواره مورد توجه طراحان مد و لباس قرار گرفته است. همچنین مورد توجه خریداران و مشتریان نیز قرار دارد. درواقع می توان گفت محصولات چرمی هیچ گاه از مد نمی افتند و همیشه طرفداران خاص خود را دارند. در هر دوره ای رنگ خاصی از آن ها مورد توجه طراحان قرار می گیرد ولی هیچگاه کنار گذاشته نمی شوند. چرم علاوه بر اینکه ظاهر زیبایی دارند، جزو متریال های لوکس و گران قیمت نیز محسوب می شوند.

چرم علاوه بر اینکه در تولید کیف و کفش بسیار پرکاربرد می باشد، در تولید لباس های زنانه و مردانه هم قابل استفاده است. حتی در تولید لباس های کودکان هم از چرم، مخصوصا به صورت تکه دوزی، استفاده می شود.

برخی به دلیل بوی نسبتا نامطبوعی که چرم های طبیعی دارند، ترجیح می دهند که از چرم منصوعی استفاده کنند. چرم های مصنوعی با کیفیت های متفاوت و رنگ های متنوع تری تولید می شوند اما کیفیت چرم طبیعی را هرگز نخواهند داشت.

پوشاک

محصولات چرم در فصول پاییز و زمستان بیشتر مورد توجه قرار می گیرند. مخصوصا خانم ها بسیار علاقه مندند که بارانی و دستکش چرم استفاده کنند. چرم بزی و گوسفندی که سبک تر و نازک تر هستند مناسب پوشاک بانوان هستند. اما آقایان باید کت هایی از جنس چرم گاوی استفاده کنند.

از آنجایی که محصولات چرمی عمر بالایی دارند، مدل هایی را انتخاب کنید که با گذشت زمان قدیمی نشوند. مثلا کت هایی با قد متوسط بسیار ایده آل هستند.

کفش

کفش های چرم و ورنی بسیار مناسب فصول سرما و بارندگی هستند. زیرا در هنگام بارندگی آب به داخل آن ها نفوذ نمی کنند و پاها را از سرما حفظ می کنند. از پوشیدن کفش های جیر و پارچه ای در هنگام بارندگی پرهیز کنید. زیرا هنگام بارندگی با نفوذ آب به داخل آنها موجب خیس شدن پاهای شما می شوند و بسیاری از آن ها نیز در هنگام خیس شدن رنگ خود را پس می دهند که موجب خراب شدن جوراب ها و شلوار شما می شود. کفش های چرمی از نظر قیمت بسیار گران هستند. زیرا معمولا از چرم های بسیار مرغوب تهیه می شوند. اگر قیمت این نوع کفش ها برای شما بالاست، بهتر است به جای روی آوردن به چرم های مصنوعی (که قیمت پایین تری دارند) از حراج های فصلی استفاده کنید و کفش های خود را با قیمت پایین تر تهیه کنید. بسیاری از فروشندگان کفش هایی را که تک سایز شده اند با قیمتی بسیار ارزان تر به فروش می رسانند.

رنگ

چرم طبیعی معمولا فقط رنگ مشکی و سفید و قهوه ای را شامل می شود. اما همین چند رنگ محدود طیف وسیعی از انواع مشکی ها، قهوه ای ها و سفید ها را شامل می شود. معمولا هر ساله رنگ خاصی از چرم ها مورد توجه طراحان قرار می گیرد. اما اگر می خواهید لباس یا کفشی به تن کنید که هیچگاه قدیمی نشود، رنگ مشکی را انتخاب کنید. رنگ مشکی سه ویژگی منحصر به فرد دارد: اول اینکه هیچگاه قدیمی نمی شود، دوم اینکه با تمامی رنگ ها ست می شود و سوم هم به کلیه افراد با ویژگی های مختلف می آید.

نوع

امروزه چرم ها از تنوع بالایی برخوردارند، برخی ساده و برخی طرحدار هستند. گروهی از آن ها بسیار براق هستند. برخی دیگر جیر یا خزدار هستند. بهترین نوعی که می توانید از آن استفاده کنید نوع ساده چرم است که هم عمر بالاتری دارد هم نگه داری آن ساده تر است.