صد البته که داشتن دست هایی زیبا و مرتب موجب می شود شما شیک و شاداب تر به نظر برسید. پس برای داشتن دست هایی زیبا علاوه بر اینکه باید پوست دست خود را تقویت کنید، نیاز است که ناخن هایی مرتب و تمیز داشته باشید. برای داشتن ناخن هایی زیبا بسیاری از خانم ها تمایل دارند که از لاک ناخن استفاده کنند. استفاده از رنگ برای ناخن ها به سال های دور باز می گردد و امروزه لاک اصلی ترین روش برای تغییر در رنگ ناخن ها محسوب می شود.

برای داشتن ناخن هایی زیبا در درجه اول سلامتی آن ها بسیار حائز اهمیت می باشد. باید خود را عادت دهید که مرتبا از روغن های گیاهی مثل روغن زیتون و بادام برای ماساژ ناخن ها استفاده کنید و به صورت روزانه ناخن هایتان را در محلول آب و آبلیمو به مدت ۲۰ دقیقه قرار دهید. این کارها علاوه بر اینکه از پوسته شدن ناخن ها و پوست اطراف آن جلوگیری می کند، سبب سفت و مستحکم شدن آن ها و خوش فرم شدن روی ناخن ها می شود. البته ذکر این نکته هم ضروری است که ناخن های شما نشانه سلامتی شما هستند. اگر رنگ ناخن هایتان بنفش و کبود است یعنی دچار کم خونی هستید. اگر روی ناخن هایتان لک های سفید پیدا شده، نشانه کمبود کلسیم در بدن شماست. و اگر اطراف ناخن هایتان پوسته می شود از کمبود گروهی از ویتامین ها رنج می برید.

انواع لاک ها

امروزه در بازار لاک های بسیار متفاوتی وجود دارد و هر روزه هم انواع جدیدی از آن ها وارد بازار می شود. ما می خواهیم شما را با پرکاربردترین لاک ها که در خانه هم می توانید به راحتی از آنها استفاده کنید، آشنا خواهیم کرد.

لاک روکش

این لاک ها که به لاک پایه معروف هستند، بی رنگ بوده و روی بسته بندی آن ها عبارت «Base Coat» درج شده است. این لاک ها بعد از تمیز کردن ناخن روی ناخن و زیر لاک اصلی زده می شوند: اول برای جلوگیری از رنگ گرفتن ناخن ها، دوم جهت تقویت ناخن ها، سوم برای طولانی تر کردن ماندگاری لاک روی ناخن.

لاک های اکریلیکی

جزو لاک های ارزان قیمت هستند. معمولا زود خشک می شوند و ماندگاری قابل قبولی دارند. گاهی مواقع از این لاک ها به عنوان براق کننده استفاده می شود و گاهی نیز به صورت مستقل استفاده می شوند.

لاک مخصوص کودکان

کودکان هم مثل بزرگسالان تمایل به زیبایی دارند و می خواهند رفتار بزرگترها را تقلید کنند اما لاک ها موجود در بازار برای آن ها مناسب نیست زیرا بچه ها دست هایشان را زیاد در دهان می برند. بنابراین برای کودکان لاک های مخصوصی تولید شده است که عاری از هرگونه مواد سمی هستند و پایه آن ها آب است. این لاک ها براحتی با آب شسته می شوند.

لاک های مغناطیسی

جزو لاک های جدید و بسیار پرطرفدار هستند. این لاک ها حاوی براده های آهن می باشند. قبل از خشک شدن این لاک ها می توان به وسیله آهن ربای همراه لاک، طرح دلخواه را روی لاک ایجاد کرد.

لاک مخملی

این لاک ها مورد توجه دختران قرار گرفته است. ابتدا لاک معمولی را روی ناخن می زنید و قبل از خشک شدن از پودر مخملی روی ناخن می زنید. سپس با ابزار فرنچ پرزها را روی ناخن فیکس میکنیم.

لاک نئونی

لاک های شب تاپ با رنگ های جیغ هستند. برای کسانی که دوست دارند لاک های آن ها در شب بدرخشد.

برای ماندگاری بیشتر لاک ها و جلوگیری از ریختن لبه های آن ابتدا ناخن هایتان را سوهان بکشید.

سپس با لاک پایه ناخن ها را زیرسازی کنید.

بعد از خشک شدن کامل، لاک اصلی خود را بزنید.

صبر کنید تا کاملا خشک شود، سپس از برق ناخن استفاده کنید. برق ناخن به ماندگاری لاک بسیار کمک می کند.

دسته بندی شده در: