فصل پاییز علاوه بر زیبایی ها و لطایف خاص خود، گاهی می تواند چنان پوست و موی شما را تحت تأثیر قرار دهد که ناچار به استفاده از ماسک ها و لوسیون های مختلف شوید. خشکی پوست و موی شما در فصل پاییز همواره شما را مجبور به خریداری کردن ماسک و لوسیون های گران قیمت نموده است. بسیاری از مواقع این محصولات شیمیایی عوارض جبران ناپذیری برای شما ایجاد کرده اند. بسیاری از افراد هم هستند که به این مواد حساسیت نشان می دهند، پس چاره کار چیست؟ ما در تگ‌موند راهکار ویژه‌ای برای حل این مشکل به شما ارائه خواهیم داد.

اول پوست خود را تمیز کنید

قبل هر آموزش هر نوع ماسکی ذکر این نکته ضروری است که قبل از استفاده از ماسک های پوست، باید به خوبی پوست خود را پاکسازی کنید به طوری که عاری از هرگونه آلودگی باشد. این به شما کمک خواهد کرد که تأثیر ماسک شما به حداکثر برسد. برای این کار راههای مختلفی وجود دارد ولی ما قصد داریم روش های سالم و بدون آسیب را به شما پیشنهاد کنیم.

روشهای زیادی برای پاکسازی سالم پوست وجود دارد، اما ما در اینجا سه روش پرکاربرد و آسان را به شما معرفی می کنیم.

بخور دادن: بخور دادن یکی از بهترین راههای پاکسازی پوست است. می توانید از گیاهان مختلف هم مثل بابونه، نعناع، زنجبیل و مریم گلی هم در کنار آن استفاده کنید. بخور علاوه بر این که آلودگی های محیطی را از پوست شما دور می سازد، درصورتی که با ماساژ همراه گردد باعث آبرسانی پوست نیز خواهد شد ولی تأثیر آن موقتی و کوتاه مدت است.

ماساژ دادن پوست با روغن های گیاهی مخصوصا روغن زیتون به پاکسازی پوست کمک خواهد کرد. این روغن ها علاوه بر پاکسازی، چربی مورد نیاز پوست را هم تأمین خواهند کرد.

استفاده از برس نرم: برس کشیدن روی پوست از روش هایی است که از قدیم الایام ژاپنی ها از آن بهره برده اند. این کار جریان خونرسانی پوست را نیز بهبود می بخشد.

ماسک خیار و گلاب

یک عدد خیار را حلقه یا رنده کرده و درون ظرفی که قبلا درون آن گلاب ریخته اید قرار دهید. بعد از گذشت حدود ۳۰ دقیقه خیارها را خارج کرده و به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس صورت خود را با آب ولرم بشویید و با حوله به صورت ضربه ای خشک کنید. هرگز حوله را روی صورت خود نکشید.

استفاده از این ماسک برای کسانی که پوست خشکی دارند به صورت روزانه توصیه می شود ولی به تدریج می توان دفعات مصرف را تا دو بار در هفته کاهش داد.

ماسک جوی دو سر

این ماسک اثر آبرسانی فوق العاده ای روی پوست دارد. یک قاشق چای خوری روغن نارگیل، یک عدد سفیده تخم مرغ و نصف مشت جوی دو سر را به خوبی با یکدیگر ترکیب کرده و به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست قرار دهید. سپس پوست خود را با آب ولرم آبکشی کرده و خشک نمایید. می توانید باقیمانده ماسک خود را در یخچال نگهداری کنید.

روغن نارگیل یکی از بهترین و بی ضررترین روغن های طبیعی می باشد که آبرسانی عمیق لایه های زیرین را برعهده دارد. استفاده از آن حتی برای نوزادان هم توصیه می شود و منعی ندارد.

ماسک آووکادو (مناسب مو)

نصف آووکادو، نصف پیمانه سس مایونز، یک قاشق چایخوری روغن نارگیل، یک قاشق چایخوری عسل و نصف لیوان آب را درون مخلوط کن بریزید.

موهای خود را با شامپوی مناسب به خوبی بشویید. سپس درحالی که هنوز موها خیس هستند ماسک فوق را از ریشه تا نوک موها بمالید. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه مو را با آب سرد آبکشی کرده و با نرم کننده بشویید.

ماسک پرتقال

آب یک چهارم پرتقال را گرفته و با یک قاشق غذاخوری ماست مخلوط نمایید. سپس به مدت ۱۵ دقیقه روی پوست خود قرار دهید. بعد از سپری شدن این مدت صورت خود را با آب گرم و یک صابون ملایم بشویید. این ماسک علاوه بر اینکه آبرسان بوده، خنک کننده و آرامبخش نیز می باشد.

ماسک پوست پرتقال

همانگونه پرتقال دارای ویتامین ها و مواد مغذی بسیار زیادی می باشد، پوست آن نیز بسیار مفید بوده و اثرات فوق العاده روی پوست دارد.

پوست خشک شده پرتقال را با کمی شیر و گلاب مخلوط کنید تا ماسکی خمیری شکل بدست آید. سپس این مخلوط را روی پوست قرار دهید و اجازه دهید تا کاملا خشک شود. سپس صورت خود را با آب ولرم شسته و خشک نمایید. درصورتی که پوست چرب و مستعد آکنه دارید دارید از شیر استفاده نکنید.

دسته بندی شده در: