وقتی صحبت از اصالت و ظرافت می‌شود، نام برند شنل Chanel یکی از چیزهایی است هرکسی به آن فکر می‌کند. این برند در سال ۱۹۱۰ توسط کوکو شنل بلندپرواز بنیان نهاده شد و تا امروز توانسته با ارائه عطرهای خاص، اکسسوری‌های لوکس و لباس‌هایی بی‌نظیر به برند محبوب افراد در سراسر جهان تبدیل شود.

تاریخچه برند شنل

برند شنل توسط یکی از معروف‌ترین چهره‌های مد فرانسه یعنی خانم گابریل بونور با نام مستعار کوکو شنل تاسیس شد. او که به افسانه مد معروف است، یکی از طراحان پیشتاز مد فرانسوی محسوب می‌شود که توانست در قرن بیستم با ارائه طرح‌های خلاقانه و مدرن خود، جایگاه ویژه‌ای در دنیای پوشاک زنانه به دست آورد.

درباره کوکو شنل بیشتر بدانید.

موسس برند شنل

اولین شعبه برند شنل

اولین فروشگاه کوکو شنل در سال ۱۹۱۳ در پاریس افتتاح شد و بعد از مدت زمان کوتاهی، شنل به یکی از برندهای موردتوجه زنان در دنیای مد و پوشاک تبدیل شد. کوکو شنل با تمرکز عمده‌ای که بر طراحی لباس‌های زنانه داشت، به دنبال ایجاد سبک خاصی در پوشاک زنان مدرن قرن بیستم بود، اینکه زنان این دوره با چه فلسفه‌ای باید به دنیا نگاه کنند، چگونه لباس بپوشند و چطور عمل کنند از نکات مهم در طرح‌های موسس این نام تجاری بوده است.گابریل با هدف مستقل شدن زنان و تغییر طرز فکر آن ها با طراحی جسورانه درست زمانی که لباس زنان تنگ و کمر کرستی بود طرفداران خودشش رو پیدا کرد.

شنل، یک سبک زندگیست

شنل Chanel در طی سال‌ها به یک نماد لوکس و ابزاری برای ابراز وجود تبدیل شده است. این برند از بدو تاسیس تا به امروز هنجارها و کلیشه‌ها را به چالش کشید و همه چیز به خصوص مد بانوان را دگرگون کرد.

این برند با تکیه بر اصول اخلاقی موقعیت خود را به عنوان یک برند لوکس و دوست دار طبیعت حفظ کرده است. شنل یکی از حامیان طرح‌های حفاظت از محیط زیست است و محصولات خود را با تکیه بر این موضوع تولید می‌کند.

لوگو جدید برند شنل

بعد از مرگ شنل در سال ۱۹۷۱، یکی دیگر از چهره‌های شاخص این برند که با طراحی‌های منحصربه‌ فرد خود جایگاه برند شنل را در جهان تثبیت کرد، کارل لاگرفلد بود.

در سال ۱۹۸۳ کارل لگرفیلد مدیریت را دردست گرفت و لوگوی جدید یعنی دو C به هم چسبیده طراحی شد. او بر این باور بود که نیازی به استفاده از مدل‌های مشابه قبلی نیست، بلکه با الهام از طراحی های قبلی و هنر روز می‌توان ترکیب جدیدی ساخت.

کارل لاگرفلد و برند شنل

کاخ خصوصی شنل

کاخ خصوصی شنل، به طور مشترک به آلن ورتهایمر و جرارد ورتهایمر تعلق دارد، که نوادگان بزرگ پی‌یر ورتهایمر، محسوب می‌شوند که از اوایل شکل‌گیری این موسسه (۱۹۲۴) شریک اصلی شنل بود.

سبک برند شانل

برند رسمی و قدیمی شنل بیش از هر چیز به پشتوانه و گذشته خود اهمیت می‌دهد هدف او تجلی این سابقه در تمامی طرح ها و محصولاتش است. کوکو شنل زنی بود که طرح‌های مردانه، رنگ‌های سیاه‌ وسفید و پارچه‌های کشباف را به‌عنوان فاکتورهای اصلی برند خود انتخاب کرد و این میراث به‌خوبی توسط ادامه‌ دهندگان این برند حفظ شده و در طرح‌های روز این نام تجاری دیده می‌شود.

استایل کوکو شنل

مد و شنل

این شرکت به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موسسات طراحی، ظاهری  مدرن را در دنیای شهری در حال رشد به زنان هدیه کرد. شانل که امروزه از برجسته ترین موسسات مد به شمار می‌رود، در زمینه ارائه کالاهای لوکس و گران‌قیمت، شهرت دارد. طراحی های کوکو شنل دگرگونی منحصربه فردی دارد تا جایی که طراحی های معتدل و مجلل او با خطوط زیبای صندلی های طراح معروف لوکوبوزیر  (le Corbusier)، مقایسه شده بود. رنگ مشکی نیز از اجزاء اصلی طراحی های شنل می‌باشد.

شنل راحتی و شیک بودن را در طراحی بسیار مهم می‌دانست و اولین طراحی های او لباس های گشاد و غیررسمی بودند که نیازی به پوشیدن لباس زیر تنگ و شکم بند های بلند نداشت.

در سال ۱۹۲۵ اویکی از ماندگارترین و اصلی ترین مدل های شنل را طراحی کرد، نمونه ای از لباس پشمی و کلاسیک با ژاکت بدون یقه با حاشیه نوار دوزی شده که مد را به سمت و سوی جدیدی کشاند.

عطرهای شنل

شنل مقدار زیادی از محبوبیت خود را به عطرهای خود مدیون است. آنچه عطر برند شنل را از سایر عطرها متمایز ساخته، برانگیختن احساسات است. عطرهای شنل به عمق احساسات نفوذ می‌کنند و حسی عالی را در افراد بر می‌انگیزند. همین امر سبب محبوبیت عطرهای شنل شده است. همچنین مواد باکیفیت و تعادل عالی نت‌ها خک عطر این برند را خاص و منحصر به فرد کرده است.

عطر شنل شماره 5

بهترین عطرهای شنل

عطر شنل شماره ۵ یا Chanel No.5 یکی از عطرهای شنل بود که صنعت عطر را به سمت بهبود متحول کرد. این عطر خاص با ترکیبی بی‌بدیل از نت‌های گلی با رایحه‌ای زنانه به بازار عرضه شد. از آن به بعد هم شنل با رایحه‌های دیگری مانند عطر کوکو مادمازل (Coco Mademoiselle)، شنل الور (Allure) و شنل چنس (Chanel Chance) که از نمونه بهترین عطر شنل زنانه هستند، محبوبیت خود را تضمین کرد.

اکسسوری برند شنل

یکی از مهارت‌هایی که شنل در آن تخصص دارد، توجه به جزییات است. به همین خاطر اکسسوری‌هایی که این برند تولید می‌کند اعم از کیف و جواهرات همگی ظرافتی تماشایی دارند. علاوه بر این، اکسسوری‌های این برند فارغ از نوع، به عنوان سرمایه گذاری هستند که در طول نسل ممکن است به کسی منتقل شوند.

پیشنهاد مقاله : با انواع بوت زنانه برای شیک پوشی آشنا شوید

کیف و کفش شنل

مشهورترین مدل های برند شنل

از  معروفترین  ارائه‌کنندهای ط­­­راحی‌های شنل، می‌توان به کاترین دنوو ، نیکول کیدمن، آدری تاتو و کایرا نایتلی اشاره نمود. همچنین، معروفترین و محبوب‌ترین مدل معرّف شنل، مریلین مونرو، (ارائه کنندهٔ عطر شماره ۵ شانل) بود که تصویر  او را به عنوان معرف خود نشان داده است و تبدیل به یکی از مشهورترین آگهی‌های تبلیغاتی در میان تمامی آگهی‌های شنل محسوب می‌شود. این تصویر هنوز هم به عنوان یک پوستر و یا بعنوان یک قطعهٔ هنری در مقادیر بسیار زیاد، به‌فروش می‌رسد.

ارتباط آنلاین با مشتریان

دیدار با مصرف‌کنندگان برای برند شنل تنها در نمایشگاه‌ها و فروشگاه‌های آن معنا نمی‌یابد، بلکه شنل نیز مانند بسیاری از برندهای معروف جهان، از دنیای دیجیتال غافل نبوده و به‌خوبی از فرصت‌هایی که این فضا برای تبلیغات در اختیار برندها می‌گذارد استفاده می‌کند.

سایت اختصاصی و رسمی برند شنل، ازجمله فضاهایی است که این کمپانی برای ارتباطات بیشتر با مشتریان از آن سود می‌جوید. به‌ روزرسانی و ارائه اطلاعات جدید در مورد محصولات و تحولات این برند، ازجمله اقدامات اصلی شنل در فضای آنلاین اختصاصی خود است؛ همچنین وب ‌سایت اختصاصی شنل دارای یک کانال مستقیم برای تماس با مشتریان است که می‌توانند از طریق آن سوالات، نظرات و پیشنهاد‌های خود را با کمپانی مطرح کنند.

تماس‌های مستقیم با مشتریان نیز از دیگر راهکارهای بازاریابی این برند در ارتباط با مصرف‌ کنندگان است که یا به صورت تلفنی و یا از طریق ایمیل در همه روزهای هفته انجام می‌شود و در نتیجه باعث پیوندی ماندگار با مشتریان می‌شود.

سخن پایانی

شنل یک برند جاودانه است که عطرها و اکسسوری‌های آن ظرافتی بی نظیر دارند. این برند لوکس همواره در خط مقدم نوآوری حضور دارد و فراتر از زمان خود حرکت می‌کند. حال شما بگویید که از عطرهای این برند کدام‌یک را بیشتر می‌پسندید؟

برچسب ها: