با سرد شدن هوا باید فکر یک استایل خوب برای روزهای سرد سال باشیم. یکی از اصلی ترین اجزای یک استایل خوب نیم بوت ها هستند که وجودشان در کمد همه لازم است، ولی بستگی به نوع پوشش و مکانی که بیشتر به آن رفت و آمد دارید باید نوع خاصی از این نیم بوت ها را انتخاب کنید. ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا امسال مناسب ترین نیم بوت را برای خودتان انتخاب کنید. نیم بوت یکی از محبوب‌ترین انواع کفش‌ها برای فصل‌های پاییز و زمستان است. نیم بوت‌ها در انواع مختلفی از نظر جنس، مدل، رنگ و قیمت در بازار موجود هستند و انتخاب نیم بوت مناسب می‌تواند کمی چالش‌برانگیز باشد. در این مقاله، نکاتی را برای انتخاب نیم بوت مناسب ارائه خواهیم داد.

نیم بوت مجلسی

هدف از خرید نیم بوت

در ابتدا مشخص کنید که چرا به نیم بوت نیاز دارید؟ پیاده روی؟ زندگی روزمره و محل کار؟ رفتن به مهمانی‌ها یا کوهنوردی. سپس با توجه با هدفتان می‌توانید به سراغ انتخاب یک نیم بوت مناسب بروید.

جنس نیم بوت

پس از انتخاب کاربرد نیم بوت، حال نوبت به درنظر گرفتن جنس آن است که بتواند به بهترین نحو ممکن نیاز شما را برآورده سازد. در ادامه پراستفاده‌ترین جنس‌هایی که در تولید نیم بوت به کار می‌رود را برایتان توضیح می‌دهیم.

  • چرم:چرم یکی از بادوام‌ترین و شیک‌ترین جنس‌های نیم بوت است که در تولید انواع نیم بوت کژوال و رسمی استفاده می‌شود.
  • جیر:جیر نرم‌تر و راحت‌تر از چرم است، اما نسبت به چرم نیازمند مراقبت بیشتری است. شما می‌توانید نیم بوت جیر را با انواع استایل کژوال، رسمی و نیمه رسمی استفاده نمایید.
  • کتان:نیم بوتکتان سبک‌تر و خنک‌تر از نیم بوت چرم و نیم بوت جیر است و تنها مناسب روزهای سرد غیر بارانی است.
  • پلاستیک:نیم بوت با مشتقاتپلاستیک ارزان‌ترین گزینه است و دوام آن به صورت کامل به مرغوبیت جنس پلاستیک به کار رفته دارد.

"جنس

دوخت نیم‌بوت

نوع دوخت نیم بوت یکی از مهمترین عواملی است که باید حتما هنگام خرید آن را مد نظر داشته باشید. چراکه در فصل سرما احتمال بارش برف و باران و خیس شدن کفش زیاد است. بنابراین نباید دوخت کفش به صورتی باشد که به راحتی و با تماس با آب باز شود یا آب از آن داخل شود. یک نیم بوت مرغوب دارای دوخت دولایه است که به شما این امکان را می‌دهد تا در هوای بارانی با خیالی آسوده قدم بزنید.

انتخاب رنگ نیم بوت

بهترین رنگ برای نیم  بوت، رنگ‌های تیره و خنثی است که به راحتی با تمامی لباس‌ها ست می‌شوند و دست شما را برای استایل‌های مختلف باز می‌گذارند. اما اگر به دنبال رنگی به جز قهوه‌ای و مشکی هستید، بهتر است به سراغ کمد خود بروید و ببینید که کیف‌ و اکسسوری‌های شما بیشتر در چه طیف رنگی هستند و براساس آن‌ها رنگ کفش خودتان را انتخاب کنید.

پیشنهاد مقاله: ست کردن بارانی زنانه

اندازه نیم بوت

اندازه نیم بوت یکی از مواردی است که توجه زیادی می‌طلبد. چرا که نیم بوت‌ها عموما پارچه‌هایی با انعطاف کم دارند و در صورتی که سایز آن‌ها به درستی انتخاب نشود، دچار مشکل خواهید شد. هنگام خرید نیم بوت باید توجه داشته باشید که پای شما زیاد آزاد نباشد و از طرفی فشار زیادی روی پای شما وجود نداشته باشد. همچنین حرکت نکردن راحت قوزک پا در کفش به مرور زمان شما را آزار خواهد داد. اگر هنگام پوشیدن نیم‌بوت انگشت پای شما هیچ حرکتی نتواند داشته باشد، باید به سراغ کفش دیگری بروید.

کفی نیم‌بوت

کفی نیم بوت علاوه بر این که باید ظرافت و اندکی انعطاف داشته باشد، باید دارای عاج باشد و اصطکاک با سطوح لیز و خیس ایجاد کنند که تعادل شما در هنگام راه رفتن برهم نخورد. هنگام خرید کفش حتما به کفی آن توجه داشته باشید.

در خرید کفش نیم بوت حتماً شکل بدن خود را در نظر بگیرید

برای داشتن یک استایل عالی، در نظر گرفتن فرم بدن یکی از مهمترین نکاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. اما اگر هنوز فرم بدن خودتان را نمیشناسید، نگران نباشید. در این لینک می‌توانید مقالات متنوعی از نحوه تشخیص فرم بدن و ویزگی‌های آن بخوانید.

  • اگر بالاتنه شما حجیم است، فرم بدن ساعت شنی یا مثلث معکوس، یک نیم بوت لژدار یا پاشنه دار را انتخاب کنید.
  • اگر شانه‌هایی پهن و پاهایی باریک دارید، فرم بدن مثلث معکوس، نیم بوت‌هایی با تزیینات زیاد بهترین گزینه برای شما خواهند بود.
  • اگر بالاتنه شما گرد و پهن است اما پاهای باریکی دارید، فرم بدن سیب، بهتر است به سراغ بوت هایی بروید که پای شما را حجیم نشان می‌دهند.

انتخاب نیم بوت

مدل نیم‌بوت

نیم  بوت انواع متنوعی دارد که هر مدل آن مناسب استفاده خاصی است. شما می‌توانید در ادامه با انواع نیم‌بوت و ویژگی‌های آن را معرفی می‌کنیم و شما می‌توانید با مطالعه این مطلب یک انتخاب عالی در خرید نیم بوت زنانه و مردانه داشته باشید.

اگر بیشتر از کوه و پیاده روی به مهمانی میروید، باید نیم بوتی بخرید که در وهله اول ظاهری زیبا داشته باشد. نیم  بوت‌های پاشنه‌دار ساده‌ای که هم برای مهمانی‌های پاییزی با دامن کوتاه و پیراهن قابل پوشیدن است و هم اگر پاشنه ای راحت  دارند برای قرارهای دوستانه و دورهمی مناسب هستند که بهترین انتخاب برای شماست.

ولی اگر اهل پیاده روی هستید و آخر هفته ها رو بیشتر در طبیعت سپری میکنید. باید بوت های سنگین و مقاوم در برابر آب را انتخاب کنید و فاکتورهای زیبایی را کنار بگذارید البته پوشیدن این نیم‌بوت‌ها با شلوار کتون استایلی منحصر به فرد به شما می‌بخشد و اخیرا بیشتر مورد استقبال قرار گرفته است.

نیم بوت نظامی

سخن پایانی

با توجه به نکات ذکر شده، می‌توانید کفش مناسب خود را انتخاب کنید. نیم بوت یک سرمایه‌گذاری عالی برای فصل‌های پاییز و زمستان است و با انتخاب بوت مناسب، می‌توانید پاهای خود را گرم و راحت نگه دارید و استایل خود را نیز بهبود ببخشید.