پرپ نام یک فرهنگ آمریکاییست که از مدارس خصوصی شمال شرق این کشور ایجاد شد. در این مدارس خصوصى که براى قشر مرفه جامعه بود، جوانان ثروتمندى تحصیل می‌کردند که با استایل خاص و کلاسیکى در اجتماع حضور پیدا می‌کردند. این استایل به مرور استایلى با شناسنامه پرپ به وجود آورد. از آنجا که این مدارس یا کالج‌ها آغازگر چنین سبکی بودند به استایل پرپی، استایل کالجی یا دانش‌آموزی هم گفته میشه. در این مطلب تگ‌موند با این نوع پوشش بیشتر آشنا میشوید.

ویژگی‌های کلی و ظاهری سبک پرپی

این سبک بیش از هر سبکی، تداعی‌کننده آراستگی و اصالت است. کلاسیک و کالجی بودن به خوبی در این سبک دیده میشه. در اصل، این سبک لباس پوشیدن مانند فرم لباس مدرسه دانش آموزان مدارس خارجى است؛ براى همین هم باید همیشه مرتب باشند. در اصل افراد با این سبک،پیروی از قواعد و قوانین در لباس پوشیدن را نشان میدهند. یکى از نکات بسیار جالب درباره استایل پرپى تفاوت در زمان پیدایش آن در دنیاى فشن زنان و مردان است. این استایل در سال ١٩١٢ میلادى وارد دنیاى مردان و پسران طبقه مرفه شد و در سال ١٩۶٠ جاى خود را در دنیاى فشن زنان پیدا کرد
محصولات برند‌های رالف لارن، تامی و لاکوست مطابقت زیادی با این سبک دارند.

پالت رنگی در سبک پرپی

در ترکیبات استایل پرپی از رنگ‌های غنی بیشتر استفاده می‌شود. رنگ‌هایی مثل سبز زمردی، قرمز بورگاندی و آبی ملوانی یا سرمه ای و رنگ‌های پاستلی مثل آبی کمرنگ و صورتی.

کمد لباس پرپی‌پوش‌ها چه رنگ و طرحی دارد؟

طرح

انواع چهارخانه‌ها، طرح پارچه مورد علاقه در این سبک است. علاوه بر چهارخانه طرح‌های اولیه راه‌راه و خال‌خالی در ترکیب رنگی سفید-سرمه‌ای، سفید-قرمز و سفید-مشکی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. در میان پرپی‌پوشان مدرن طرح‌های ریز و ظریف گل‌گلی یا بته جقه هم به چشم می‌ خورد.

آیتم‌ها

لباس‌های یقه‌دار، پولوشرت‌ها، پیراهن‌های آکسفوردی، جلیقه‌های کلاسیک و کت‌های بلیزر از تکه‌های ضروری کمد یک طرفدار استایل پرپی هستند. برای دخترها دامن‌های پلیسه و پیلی دار کوتاه به همراه جوراب و جوراب شلواری بسیار کاربردی است. در فصل سرما ژاکت‌های ریز بافت دکمه‌دار و پلیورهای یقه‌هفت در کنار یک شومیز یقه‌دار بهترین انتخاب برای یک پرپی‌پوش است
 

اکسسوری

پرپی‌ها در بیشتر مواقع یک ساعت کلاسیک با بند چرمی یا فلزی به دست دارند و گاهی هم از گل‌سینه‌های فانتزی روی یقه کت یا جلیقه خود استفاده می‌کنند. برای پسرها هم پاپیون و کروات، کلاه‌های لبه دار بیسبال و کلاه برت یا انگلیسی مهمترین اکسسوری‌ها هستند.

کفش

کفش‌ دختران و پسران پرپی‌پوش از میان کفش‌های چرمی کالجی، آکسفوردی و کفش‌های ورزشی کلاسیک و معمولا سفید انتخاب می‌شود. اگر هم قرار باشد کفش پاشنه بلند رسمی بپوشند ساده‌ترین مدل‌ها را انتخاب می‌کنند. در زمستان محبوب‌ترین بوت‌ها برای دختران پرپی، بوت سوارکاری و برای پسران نیم‌بوت‌های طرح چلسی یا آکسفورد هستند.

آرایش و مو

آرایش صورت دختران ساده، مات و سبک است و بیشتر اوقات موهای کوتاه با کات‌های منظم و صاف دارند. دختران پرپی اغلب موها را براشینگ و باز می‌گذارند یا پشت سر جمع می‌کنند. مدل موی آقایان هم معمولا کلاسیک، کوتاه و مرتب است.

از آنجایی که مشخصه اصلی استایل پرپی تمیز و شیک بودن است، برای بچه‌ها به خصوص پسربچه‌ها بسیار مناسب است.

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,