امروزه تعداد زیادی از افراد یا شاغل هستند و یا به دنبال کارهای اداری خود هستند. کمتر کسی را می توان یافت که مانند چند دهه قبل در منزل بماند و حتی تا چندین روز به غیر از خانواده خود کسی را نبیند. اما یکی از دغدغه بیشتر ما نحوه لباس پوشیدن ما در محل کار و فضاهای رسمی است. چه نوع لباسی می توان پوشید که علاوه بر لذت بردن خودمان و راحتی خودمان، تاثیر مناسبی بر کارفرما و مشتریان و به طور کلی اطرافیانمان بگذارد. همچنین نحوه لباس پوشیدن ما عملکرد مارا بازگو می کند و به معنی دیگر نگرش اطرافیان را به ما شکل می دهد. می توان گفت وقتی شما لباس مناسب بر تن نمی کنید، نه استقبالی از شما می شود ، نه پذیرفته می شوید. به همین خاطر است که ما در تگ‌موند این مطلب را برای شما آماده کرده ایم.

با توجه به تغییرات لباس ها در محل کارها، از متخصصین سوالاتی پرسیده شده که قوانینی برای پوشیدن لباس مناسب به دست آمده که برخی را برای شما ذکر می کنیم.

  • شناخت لباس مناسب برای حرفه شما

هر شغلی برای خود لباس مناسبی دارد. به طور مثال یک شخص ورزشکار نمی تواند لباس یک بازاریاب و یا لباس یک فروشنده را بپوشد.
برخی از شرکت ها لباس های خاصی را به کارمندان خود توصیه می کنند که باید آنها را پوشید.

  • اطمینان حاصل کنید که لباسهای شما مناسب است

ممکن است واضح باشد، ولی برخی افر اد اشتباه می گیرند.اگر لباس های شما بیش از حد بزرگ و یا بیش از حد کوچک باشد باخورد مناسبی ندارد. لباس های نامناسب شمارا فردی شلخته نشان می دهد.

  • عینک های مناسب استفاده کنید

قانون بالا شامل عینک هم می شود. قرار نیست شما همیشه با آنها بازی کنید. علاوه بر اینکه حس بی تفاوتی نسبت به مخاطبین را ایجاد می کند. پس مطمئن شوید که سایز عینک مناسب است و از روی دماغ سر نمی خورد و یا بر دماغ فشار نمی آورد.

  • توجه به کیف

یکی از ملحقات هر فردی کیف است که وسایل خود را در آن قرار می دهد. شما قرار نیست همیشه وسایل شخصی خود را از کیف خود خارج کنید، ولی همیشه داخل کیف خود را تمیز نگه دارید به خصوص اگر کیف شما بدون زیپ است. زیرا باعث می شود هر کسی بتواند به صورت اجمالی به داخل کیف شما نگاهی بیاندازد.

همچنین توصیه می شود برای محل کار خود از کوله پشتی استفاده نکنید زیرا بیش از حد شبیه دانشجو ها می شوید.

  • عدم استفاده از عطرهای شدید

هر عطری که افراد مختلف استفاده میکنند خوب نیست و برای افرای غیرقابل تحمل است. برای اینکه مطمئن شوید بوی عطر شما مناسب است، از کسی که. به آن اطمینان دارید بپرسید.

  • براق نگه داشتن کفش ها

یکی از مواردی که شما را منظم و تمیز نشان می دهد کفش های شما است. سعی کنید همیشه کفش های خود را تمیز نگه دارید و واکس بزنید.

  • رنگ لباس

یکی از نکات مهم در پوشیدن لباس رنگ آن است،رنگهای تیره تصورات عمیق تری از شخصیت شما نشان می دهند. همچنین رنگ لباس شخصیت شما را نشان می دهد . اطمینان حاصل کنید که رنگی که انتخاب کرده اید با شخصیت شما ارتباط دارد.