حتما شما هم تاحالا به این فکر کرده‌اید که چرا سرخابی به برخی افراد بیشتر از دیگران می‌آید، یا چرا با رنگ پوست مشابه لوازم آرایشی نتایج متفاوتی دارند. این موضوع به تناژ پوست مربوط است. در این مقاله به شما کمک می‌کنیم تا با شناسایی تناژ و رنگ پوستتان بهترین رنگ لوازم آرایش و لباس را برای خودتان انتخاب کنید.

منظور از تناژ رنگ پوست چیست؟

تناژ پوست با رنگ پوست تفاوت‌های بسیاری دارند. رنگ پوست به سه دسته روشن، گندمی و تیره و تناژ به سه دسته گرم، سرد و خنثی تقسیم می‌شود.

روش‌های تشخیص تناژ پوست

برای تشخیص تناژ پوست روش‌های زیادی وجود دارد که با انجام هریک از آن‌ها می‌توانید تن رنگی پوست خود را مشخص کنید.

تشخیص تناژ پوست با رنگ رگ

برای این که به کمک رنگ دست خود تناژ پوستتان را مشخص کنید، می‌توانید به داخل مچ دست خود نگاه کنید و ببینید که رنگ‌های شما چه رنگی هستند. اگر رگ‌های شما سبز هستند تناژ و رنگ پوست خنثی، اگر بنفش هستند گرم و اگر آبی هستند تن پوستتان سرد است.

تشخیص تناژ پوست با نحوه برنزه شدن

اگر هنگام قرارگرفتن در نور خورشید به راحتی برنزه می‌شوید و سوختگی در آفتاب برایتان معنی ندارد، تناژ پوست شما گرم است. اما اگر میسوزید و پوستتان پولکی می‌شود تن پوست شما سرد است.

نکته: این روش یک روش قطعی و درست نیست، چرا که افراد زیادی با تناژ گرم پوستی در آفتاب دچار سوختگی و حالت پولکی پوست می‌شوند.

تشخیص تناژ پوست با کاغذ سفید

برای تشخیص تناژ پوست به این روش نیازمند یک کاغذ سفید هستید، کاغذ را کنار پوست خود نگه دارید. اگر رنگ پوستتان شما در کنار کاغذ زرد به نظر می‌رسد پوست گرم، اگر سرخ و صورتی به نظر رسید سرد و اگر به خاکستری نزدیک بود تناژ پوست شما خنثی است.

تشخیص تناژ پوست استفاده از فلزات نقره‌ای و طلایی

هرچند این یک روش دقیق نیست، اما اگر پوست شما در کنار فلز طلایی جلوه بیشتری داشت پوست شما گرم و اگر ترکیب بهتری با فلزات نقره‌ای داشت تناژ پوست شما سرد است. در صورتی که در کنار هر دو رنگ فلز جلوه خوبی داشت، شما پوستی با تناژ خنثی دارید.

انواع تن پوستی

انواع رنگ پوست و نحوه تشخیص رنگ پوست

حالا که با تناژ پوست آشنا شدیم، وقت تشخیص رنگ رسیده است. به صورت کلی ۶ نوع رنگ پوست وجود دارد که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. در ادامه ویژگی انواع رنگ پوست را برایتان شرح می‌دهیم که به کمک آن‌ها می‌توانید رنگ پوست خود را تشخیص بدهید.

تشخیص رنگ پوست

برای تشخیص رنگ پوست خود باید به قسمت‌هایی از بدن که در معرض آفتاب نیستند توجه کنید. این قسمت ‌ها ممکن است شامل شکم، داخل بازو، ران‌ها و کمر باشند. پس از آن با توجه به عکس زیر می‌توانید رنگ پوست خود را تشخیص دهید.

تشخیص رنگ پوست

ویژگی‌های پوست سفید مهتابی

پوست خیلی روشن ملانین کمی دارد که آن را مستعد حساسیت و مشکلاتی مانند سرخی، کک و مک و سوزش می‌کند. افراد دارای پوست سفید عموما چشم‌ها و موهای روشن دارند. این افراد باید حتما از محصولات SPF دار استفاده کنند تا آسیب‌ها را به حداقل برسانند.

ویژگی‌های پوست روشن

افراد پوست روشن هم عموما دارای مو و چشم‌های روشن هستند. هرچند پوست این افراد نسبت به پوست سفید مهتابی دارای ملانین بیشتری است، اما بازهم مستعد سوزش و کک و مک است. این افراد پس از آفتاب سوختگی جدا شدن یک لایه پوست را تجربه می‌کنند باید حتما از ضدآفتاب استفاده کنند. در کنار این موارد، آبرسانی پوست و استفاده نکردن از مواد معطر شیمیایی روی پوست از دیگر مواردی است که این افراد باید به آن توجه کنند.

ویژگی‌های پوست گندمی (بژ)

پوست متوسط یک رنگ بژ روشن است. افراد دارای پوست گندمی بجای سوختگی و قرمزی در مجاور آفتاب، برنزه شدن را تجربه خواهند کرد. این افراد عموما دارای موها و چشم‌های تیره هستند. تفاوت رنگ پوست گندمی و سبزه در نزدیک‌تر بودن آن به پوست روشن و تیره است. در واقع رنگ پوست گندمی مرزی میان رنگ روشن و تیره پوست است.

راهنمای انتخاب بهترین رنگ لباس براساس پوست شما

ویژگی‌های پوست گندمی تیره (سبزه روشن)

این رنگ پوست در برابر آفتاب دچار سوختگی نمی‌شود و معمولا تیره‌تر شدن پوست را به همراه خواهد داشت. افراد دارای پوست گندمی تیره هم در معرض آسیب‌های پوستی هستند و باید از مصرف عطرهای تند و شیمیایی شدید بپرهیزند.

ویژگی‌های پوست قهوه‌ای تیره (سبزه تیره)

افراد دارای پوست قهوه‌ای تیره دارای موهایی تیره و سیاه هستند و در برابر آفتاب دچار التهاب و قرمزی نمی‌شوند و بهتر است از محصولات ملایم برای لایه برداری پوست خود استفاده کنند.

ویژگی‌های پوست سیاه

پوست سیاه بیشترین مقدار ملانین را داراست و در برابر آفتاب سوختگی بسیار مقاوم است. بهتر است برای این نوع پوست از محصولات فاقد الکل و SLS استفاده کنید.

سخن پایانی

در این مطلب نکاتی برای شناخت بهتر تناژ و رنگ پوست را به شما گفتیم. حال شما باید ببینید که تا چه اندازه پوست خود را می‌شناختید. آیا تا کنون به این فکر کرده بودید که تن و رنگ پوست خود را بهتر بشناسید و مراقبت بیشتر و اصولی‌تری از آن داشته باشید؟

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,