بسیاری از ما در طول روز کل زمان و انرژی خود را وقف کار و فعالیت و یادگیری، کمک به دیگران و خیلی مسائل دیگر می کنیم. هیچ وقتی صرف توجه و مراقبت از خود نمی کنیم. این روش زندگی در بلند مدت بسیار آسیب زننده خواهد بود و می تواند مسائل و مشکلات جدی را برای ما ایجاد کند. ما در تگ‌موند با این مطلب به شما کمک می‌کنیم تا با انجام چند کار ساده خود را تمرین دهید تا توجه بیشتری نسبت به خود داشته باشید.

۱) مدیتیشن یا تفکر پیرامون خود: در طول روز حداقل ۱۵ دقیقه زمان بگذارید و در این مدت کوتاه در یک مکان آرام، به دور از دغدغه های روزمره، بنشینید و فقط به خودتان فکر کنید. به درون خود متمرکز شوید. اصلا هم نیازی نیز که راه و روش خاصی را پیش بگیرید، فقط سعی خود به خودتان فکر کنید و تنفس عمیق و کامل داشته باشید. تنفس صحیح بسیار به ریلکس شدن شما کمک خواهد کرد.

۲) خواندن: به مطالعه روزنامه یا کتاب یا هر چیز دیگری که به آن علاقه دارید بپردازید. خواندن یه فعالیت انفرادی است که نیازمند داشتن کمی تمرکز است و خود نوعی مدیتیشن محسوب می شود.

۳) نوشتن: نوشتن یک چالش فردی است و نیازمند نظم دادن به تفکرات می باشد. اجازه می دهد که عمیقا وارد تفکرات خود شوید و در آن به کند و کاو بپردازید. شما را از تعصبات ذهنی خودتان آگاه می کند و کمک می کند بهتر از درون خود آگاه شوید.

۴) کافئین و قند را کاهش دهید: درست است که مصرف کافئین شما را سرحال می آورد و خستگیتان را در می کند، اما در طولانی مدت اعتیادآور است. قند مصنوعی نیز اندام هایتان را فاسد می کند.

۵) فقط یک بار در هفته رعایت کنید: تمام مواد غذایی و نوشیدنی های حاوی کالری بالا و مواد مصنوعی را یه روز در هفته کنار بگذارید. در آن یک روز با مصرف آبلیمو و چای سبز بدن خود را پاکسازی کنید. سموم دا دفع کنید و اجازه دهید مواد غذایی اضافی بدن از بین بروند.

۶) آفلاین شوید: اتصال به اینترنت و فضای مجازی بیش از آنچه که شما فکر می کنید، می توانند شما را مضطرب و آشفته کنند. تا می توانید از آن دوری کنید.

۷) یک لیست بنویسید: لیستی از کارهایی که هر روز باید انجام دهید و همچنین کارهای مهمی که در روزی خاص باید انجام دهید، تهیه کنید. این کار شما را از آشفتگی ذهنی دور می کند.

۸) مهربان باشید: مهربان بودن یک اقدام منحصر به فرد است که به شما کمک می کند با خودتان هم مهربان باشید.

۹) خوب بخوابید: خوابیدن به اندازه کافی هم برای روح شما نیاز است هم برای جسمتان. قبل از خواب از فکر کردن به مسائل تنش زا دوری کنید و به هیچ قیمتی ساعت خواب خود را کم نکنید.

۱۰) دیگران را مجبور به پذیرفتن کنید: بدین معنی که شما مجبور نیستید به تمامی خواسته های دیگران تن دهید و همه را بپذیرید. آن ها را عادت دهید تا در مقابل خواسته هایشان از شما «نه» بشنوند.

۱۱) زندگیتان را از نو بسازید: به درون کمد خود نگاهی بیندازید و لوازم و لباس های بدون مصرفتان را دور بریزید. نگهداری لوازم کهنه، ذهن شما را پیر می کند. به راحتی از وسایل کهنه خود دل بکنید.

۱۲) خودتان را ببخشید: هر فردی در زندگی خود اشتباهاتی را مرتکب شده، سعی کنید اشتباهات گذشته خود را ببخشید و به خود فرصت جبران بدهید.

۱۳) دوست خود را عاقلانه انتخاب کنید: دوستانی برای خود برگزینید که بتوانند در صورت لزوم و نیاز بیشترین کمک را به شما کنند.

۱۴) پس انداز کنید: همیشه به دنبال خرج کردن کل درآمد خود نباشید. ۲۰ تا ۳۰ درصد درآمدتان را ذخیره کنید.

۱۵) به موسسات خیریه مراجعه کنید: با صرف پول و هزینه در موسسات خیریه حس خوب نوع دوستی را در خود ایجاد کنید. حتی وسایل بلااستفاده خود را به آن ها بدهید. حتی می توانید از تخصص و وقت خود برای آن ها هزینه کنید.

۱۶) اجازه دهید نزدیکان شما بدانند که دوستشان دارید: این حس را هم با رفتار خود نشان دهید هم با گفتار خود. قدرت کلمات را دست کم نگیرید.

۱۷) شروع به گوش دادن کنید: سعی کنید بیشتر به حرف های اطرافیان گوش دهید و این مهارت را بیاموزید. گوش دهید بدون آنکه صحبت طرف مقابلتان را قطع کنید.

۱۸) هنر دوست باشید: هنر به شما کمک می کند که چیزهای ظریف اطرافتان را بهتر ببینید.

۱۹) هیدراته بمانید: نوشیدن مایعات و آب فراوان کمک می کند که هیدراته باشید.

۲۰) به خود سخت نگیرید:‌ بسیاری از زمان ها هستند که شما علی رغم اینکه تلاش خود را انجام داده اید اما نتیجه مطلوب حاصل نشده، اشکالی ندارد. خیلی از مسائل از دست ما خارج است. به خودتان و توانایی هایتان ایمان داشته باشید.

 

دسته بندی شده در:

برچسب ها:

,