مایکل کورس یک برند شناخته شده جهانی است، که بیشتر به سبب طراحی ساعت های فوق العاده  لوکس اش معروف شده است. این شرکت در سال ۱۹۸۱ تأسیس شد و به ساخت لوازم روزمره، کفش، ساعت، جواهرات و عینک مشغول شد. در بیشتر شهرهای معروف و مشهور دنیا شما قطعا مغازه های این برند معروف را مشاهده می کنید، که مستقیما توسط خود شرکت یا شرکای رسمی آن تأسیس شده و اداره می شود.

مایکل کورس یک طراح لباس اسپرت زنانه است که در شهر نیویورک امریکا فعالیت می کند. فعالیت مایکل در زمینه طراحی لباس به سال های کودکی او باز می گردد. او اولین بار لباس عروسی مادرش، که برای دومین بار ازدواج می کرد، را در سن ۵ سالگی طراحی کرد. از همان کودکی استعداد و علاقه عجیبی به طراحی لباس داشت. او از یک مادر یهودی و پدر سوئدی متولد شد.

او در سنین نوجوانی در زیرزمین خانه شان مشغول طراحی لباس و فروش آن ها کرد. پس از مدتی او در یک بوتیک کار پیدا کرد و صاحب بوتیک موافقت کرد که محل کوچکی را به او اختصاص دهند تا او طرح هایش در آن جا به فروش رساند. بعد از گذشت مدتی داون ملو، رییس بخش مد برگ دورف او را کشف کرد. او از مایکل خواست که مجموعه اش را در اختیار فروشگاههایی نظیر لورد اند تیلور و نیمن قرار دهد. اما پس از ورشکستگی ۱۹۹۳ او مجبور شد خط تولید لباس هایش را متوقف کند.

در سال ۱۹۹۷ توانست یک خط تولید ارزان قیمت تر را راه اندازی کند. او تاقبل از سال ۲۰۰۲ فقط به تولید لباس های زنانه مشغول بود اما در سال ۲۰۰۲ توانست به طراحی و تولید لباسهای مردانه نیز بپردازد. بعد از گذشت مدتی کوتاه به دنبال موفقیت هایی که به دست آورده بود به تولید کیف و کفش زنانه نیز پرداخت. در حال حاضر کورس مجموعه کاملی از بوتیک ها در شهرهای نیویورک، بورلی هیلز، پالم بیچ، منهاست و شیکاگو دارد.

تاکنون افراد معروفی نظیر جنیفر لوپز، راش مک آدامز، السا، هایدی کلوم، کاترین زتا جوینز از طرح های مایکل کورس استفاده کرده اند. حتی میشل اوباما در زمانی که قرار بود برای اولین بار به عنوان بانوی اول امریکا ظاهرشود، از لباس طراحی شده مایکل استفاده کرد.

جنیفر گارنز زمانی که مجری جشنواره اسکار سال ۲۰۰۶ بود نیز لباس طراحی شده توسط کورس را بر تن داشت.

کورس یکی از قضات جایزه‎ی اِمی در برنامه‎ی تلویزیونی «پروجکت ران وی» بود که در شبکه‎ی تلویزیونی براوو در طول ۵ فصل به نمایش داده شد و فصل بعدی در شبکه‎ی  لایف تایم پخش شد. در ۱۸ دسامبر سال ۲۰۱۲، اعلام شد که کورس این شوی تلویزیونی را ترک می‎کند و توسط طراح دیگری به اسم زاک پوسن جایگزین می‎‏شود.

در ژانویه‎ی ۲۰۱۴، مجله‎ی آمریکایی فوربس گزارش داد که کورس حالا دارای یک ثروت شخصی برابر با بیش از ۱ میلیارد دلار است که او را به میلیاردر دیگری در صنعت مد تبدیل کرده است.

برای خرید محصولات این برند لوکس می توانید به سایت تگموند مراجعه کنید.