صنعت مد و فشن همواره وابسته به وجود مدل های زیبا و خوش استایل بوده است.  یکی از موفق ترین مدل ها در این عرصه، که هم اکنون نیز درحال فعالیت برای کمپانی های بزرگ و معروف می باشد، کارمن دلورفیس می باشد. اگر شما هم علاقه مند به این صنعت باشید حتما نام وی را شنیده اید و یا فشن ویک های وی را دنبال کرده اید. ما در تگ‌موند قصد داریم به معرفی کاملی از این بانوی فعال بپردازیم.

کارمن در یک خانواده چندملیتی متولد شد. پدر او ایتالیایی و مادر وی مجارستانی بود. او در مهد دنیای مد و فشن، یعنی آمریکای شمالی متولد شد و همین سبب شد که از کودکی با این صنعت آشنایی پیدا کند.

وی در خانواده ای فقیر متولد شد و سوء تغذیه سبب شد که او اندامی بسیار لاغر داشته باشد، البته همین باعث شد که راحت تر وارد عرصه مدلینگ شود اما گاهی هم لباس ها آن طور که باید بر تن او نمی نشستند و عکاسان مجبور می شدند که لباس را از پشت سنجاق بزنند و یا با دستمال و پنبه برخی قسمت ها مثل کمر را پر تر کنند.

در سال ۱۹۴۶ پدرخوانده وی بسیار تلاش کرد تا توانست او را به یک مجله معروف معرفی کند، سرانجام وی در ۱۵ سالگی نخستین قرارداد خود را با این نشریه به ازای هر ساعت کار ۷ دلار، منعقد کند. البته کار او به حدی مطلوب بود که چند سال بعد دستمزد وی چندین برابر شد. یکی از دلایل موفقیت وی قد بلند او و دیگری موهای نقره ای بود. چیزی که موجب شهرت او شد، همکاری با عکاسان مشهور صنعت تبلیغات نظیر ملوین سوکولسکی است.

اوج فعالیت کارمن را در دهه های ۶۰ و ۷۰ میلادی مشاهده می کنیم که او برای برندهای مطرح مد مثل موسسه تبلیغات فورد کار می کرد.

وی در زندگی شخصی خود سه بار ازدواج کرد. به گفته خودش او فردی احساساتی و رمانتیک است. اولین ازدواجش در سن ۱۶ سالگی با فردی به نام بیل مایلز بود، اما نتیجه این ازدواج، یک فرزند دختر و سپس جدایی بود. مایلز از کارمن سوء استفاده مالی فراوان می کرد و خود علاقه مند به زنی دیگر بود. میلز ۲۶ سال از او بزرگتر بود. دومین ازدواجش با ریچارد هیمن بود. او از عکاسان به نام مدلینگ بود. این ازدواج فقط چند سال به طول انجامید. در آن زمان کارمن تصمیم داشت که از صنعت مد و فشن کناره گیری کند، به همین دلیل ریچارد وی را ترک کرد. سومین بار با یک معمار جوان به نام ریچارد کاپلان ازدواج کرد که فقط ۱۰ سال با هم زندگی کردند. او برای چهارمین بار قصد داشت که با دیوید ساسکایند ازدواج کند اما قبل از برگزاری مراسم ازدواجشان، نامزدش درگذشت.

به دلیل ۵۰ سال فعالیت در دنیای مد، حضور تأثیرگذار او در این عرصه و تربیت افرادی موفق در این راه، دانشگاه هنر لندن در جولای ۲۰۱۱ دکترای افتخاری خود را به وی اعطا کرد. پس از آن این دانشگاه نمایشگاهی از کلکسیون عکس ها و طرح های وی برگزار کرد که با استقبال خوبی مواجه شد.

از جدیدترین فعالیت وی می توان به توسعه مغازه «پالاسیو دی هیررو پولانکو» در سال ۲۰۱۵ اشاره کرد. این مغازه به فروش برندهای لوکس دنیای مد مشغول است و یک نمایشگاه دائمی برای برندهای لوکسی نظیر دولچه اند گابانا می باشد.

او اکنون ۸۵ سال سن دارد و در نیویورک به طراحی لباس و تربیت فعالان دنیای مد مشغول است. اوهنوز هم به عنوان مدل در حیطه پوشاک و زیورآلات کهنسالان فعال است.

دسته بندی شده در:

برچسب ها: